Dalam Saban Aku Lupa

















aku datang melambailambai menusuk kodrat
menyulam jadi apa yang kau bilang hitam

yang saban kali
menjadikan aku terbiasa
menjamah
berjalan jauh
memancang arah

itu yang saban
menjadikan aku sangat
melempar harkat
memahat hidup hasrat
mencipta dan menamainya

sedangkan di luar sana
aku diterbangkan angin
demi mengalami isi dunia
nafsu sungai dan diam batuan
tak ingat lagi mula aku berada

aku datang melambailambai menusuk kodrat
terajut jadi apa yang kau sebut dosa

yang saban kali
yang menjadi biasa
saban yang biasa
menjadi luar biasa
di luar sana… menjadi terbuai
aku lupa dan dilupakan




—————————————-
-Jakarta; 15-01-2011-
JM

~ oleh ranahaksara pada Januari 15, 2011.

Tinggalkan Balasan

 
